|
|
RADOSŤ ZO ŽIVOTA PRE VŠETKÝCH
Cieľom projektu je integrovať žiakov so zdravotným postihnutím do bežnej ZŠ s vytvorením optimálnych podmienok pre uspokojenie ich edukatívnych potrieb. Zároveň učiť okolie im nezištne pomáhať, aby mohli partnersky spolupracovať. Projekt sa na škole realizuje od roku 2000, pričom v školskom roku 2000/2001 bolo integrovaných 5 žiakov. Ako skúsenosti pribúdali, zvyšoval sa aj počet integrovaných žiakov. V súčastnosti škola eviduje 14 individuálne integrovaných žiakov s telesným alebo zmyslovým postihnutím, ale tiež individuálne integrovaných žiakov s poruchami učenia. Títo žiaci musia vynaložiť nemalé úsilie, aby sa psychicky, fyzicky i sociálne s neľahkou situáciou vyrovnali. Na základe deklarácie práv dieťaťa by aj ony mali mať rovnakú príležitosť realizovať svoje plány a predstavy o živote a vo vzťahu k ostatným by mali mať vytvorené porovnateľné podmienky na rozvoj vlastnej aktivity, vedúcej k ich napĺňaniu. Začleniť sa do kolektívu ostatných spolužiakov je pre nich náročnejšie, potrebujú pomocnú ruku. Takúto pomoc im poskytujú nielen spolužiaci a pedagógovia, ale aj školský špeciálny pedagóg, ktorého škola zamestnáva. Jeho hlavnou náplňou práce je poskytovanie špeciálnopedagogických, terapeutických a rehabilitačných služieb a vytváranie individuálnych vzdelávacích programov týmto žiakom v procese vyučovania. Okrem priamej výchovno-vzdelávacej činnosti školský špeciálny pedagóg zabezpečuje tiež logopedickú a špeciálnopedagogickú depistáž pri zápise detí do prvého ročníka. Taktiež poskytuje konzultácie, rady a informácie ostatným odborným pracovníkom školy a rodičom dieťaťa. Pri svojej práci úzko spolupracuje s poradenskými zariadeniami (pedagogicko-psychologické poradne, detské integračné centrá). Prostredníctvom realizácie tohto projektu škola vytvorila optimálne podmienky (personálne, materiálno-technické) pre žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, zvláštnymi edukačnými potrebami a pre integráciu zdravotne postihnutých žiakov do bežných tried a tým prispieva k celkovej humanizácii výchovno-vzdelávacieho procesu.
Späť na začiatok stránky
| Návrat na úvodnú stránku |
Pridaj k obľúbeným |
Prístupnosť |
|
|